Zbliża się koniec roku szkolnego 2017/2018, tym samym zakończenie pierwszego roku realizacji zajęć w ramach projektu „Ze szkołą za pan brat – rozszerzona edukacja przyrodnicza, matematyczna i informatyczna w Gimnazjum im. Henryka Sienkiewicza w Myśliborzu”. Różnorodność form wsparcia, nabór uczniów prowadzony zgodnie polityką równości szans w dostępie do projektu umożliwiły prawidłową realizację założeń programowych poszczególnych rodzajów zajęć, a nade wszystko celów projektowych.
Zajęcia w ramach projektu nie były standardowymi lekcjami, a zajęciami, na których każdy uczeń mógł dzięki ich atrakcyjności, małej liczebności grup podnieść i wzbogacić swoją wiedzę i umiejętności z zakresu tego, w czym wcześniej nie czuł się mocny, mógł poczuć się swobodnie i wypowiadać na tematy, których nie porusza się na lekcjach, bo nie ma na to po prostu czasu, mógł rozwijać swoją kreatywność, bo temu miały służyć te zajęcia. Dzięki pomocom dydaktycznym zakupionym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego zajęcia przybierały charakter nietypowych lekcji, gdzie uczeń swobodnie włączał się w dyskusję z nauczycielem, wskazywał na swoje braki i odważnie prosił o pomoc. Zajęcia mające bardzo często formę pracy grupowej z zastosowaniem aktywizujących metod pracy oraz nowoczesnych technik i programów multimedialnych umożliwiały uczniom lepsze przyswajanie wiedzy oraz wpływały na ich atrakcyjność.
Uczestnicy projektu skorzystali w bieżącym roku szkolnym z kompleksowej pomocy w ramach:
- zajęć pozalekcyjnych (15 różnorodnych form wsparcia) – uczniowie;
- ze szkoleń podwyższających kwalifikacje zawodowe z zakresu TIK – nauczyciele;
- doposażenia szkoły w pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK – uczniowie i nauczyciele;
- jednodniowych wycieczek edukacyjnych do Gorzowa i Szczecina – uczniowie z grup warsztatowych.
Rok szkolny 2017/2018 dla uczestników projektu na pewno nie był rokiem straconym, wręcz przeciwnie, udział w projekcie umożliwił uczniom wyrównanie szans edukacyjnych, pozwolił na dalszy rozwój posiadanych już kompetencji i zdolności, udoskonalił kompetencje cyfrowe wśród nauczycieli oraz ich umiejętności społeczne w powiązaniu z potrzebami i wsparciem udzielanym na rzecz uczniów.
Podziękowania dla wszystkich uczestników projektu, nauczycieli i dyrekcji Gimnazjum za udział i zaangażowanie w realizację zadań projektowych w tym roku szkolnym.